Werkwijze naar een gezonde bedrijfscultuur

Praktische oplossingen, heldere afspraken en meetbaar resultaat. Daar werken wij mee met een kritische houding. Echte verandering vindt alleen plaats als iedereen in de spiegel durft te kijken. Aantrekkelijk werkgeverschap heb je niet zomaar, daarom werken wij aan een gezonde bedrijfscultuur in de onderstaande 5 stappen.

1. Reality check en Roast (organisatiediagnose)

Geen saaie adviesrapporten die in de bureaula verdwijnen, maar een echte Company Roast. Wij komen met een gezellige, aantrekkelijke manier om jou en je medewerkers van diagnose te voorzien. No-nonsense, we gebruiken onze expertise om jouw organisatie en bedrijfscultuur door te lichten aan de hand van wetenschappelijk interviews. Op basis van onze analyse maken we een roast, waarmee we jou en je mensen een reality check geven. Met humor houden we de spiegel voorhouden, durf jij het aan?

2. Building Corporate Identity (wat voor werkgever wil je zijn?)

Na de Roast weet je precies waar je staat samen. Daarna gaan we ons volledig richten op wie je wilt zijn als werkgever, kortom we bouwen jouw Corporate Identity. Afhankelijk van je visie, missie en kernwaarden brengen we je gewenste werkgeversidentiteit in kaart.

3. Changemanagement (veranderen in je organisatie)

De gewenste Corporate Identity is natuurlijk niet een kwestie van kernwaarden aan de muur hangen. Het moet een échte weergave zijn van de werkvloer, daarom sporen wij de huidige bedrijfscultuur op. Op deze manier kun je de gewenste veranderingen doorvoeren zonder dat het botst. Sterker nog, het past bij de wensen van je medewerkers, want ze voelen dat deze veranderingen nodig zijn. Zo zorgen we dat de bedrijfscultuur aansluit op de gewenste Corporate Identity.

4. Cultuurbewaking (hoe hou je de bedrijfscultuur gezond?)

Als je lekkere sappige appels wil oogsten dan moet de appelboom in een gezonde voedingsbodem staan. En deze voedingsbodem moet gezond worden gehouden zodat je elk jaar opnieuw kunt oogsten. Dat heet cultiveren. Met bedrijfscultuur werkt het net zo. Je moet de waarden, overtuigingen en werkwijzen in je organisatie cultiveren zodat ze optimaal bijdragen aan het bereiken van de idealen van je bedrijf of instelling. Wij geven de tools en de training om de cultuur te kunnen bewaken. Zo kun je zelf bewaken dat je Corporate Identity aantrekkelijk is voor de (arbeids)markt en dat je bedrijfscultuur hierop aansluit. Zo blijf je een aantrekkelijke werkgever, waar talenten graag willen werken.

5. Employer Branding (deel je bedrijfscultuur met je omgeving)

Als je aantrekkingskracht is vergroot door je nieuwe Corporate Identity en je hebt een gezonde bedrijfscultuur dan is het tijd om dit aan de buitenwereld te laten weten door middel van Employer Branding. Hiermee vertel je het verhaal van je bedrijf. Wat maakt jouw organisatie nou echt onderscheidend. Waarom willen medewerkers nu bij jouw bedrijf werken? Wij helpen jou aan de marketingtools om je aantrekkingskracht zichtbaar te maken voor de (arbeids)markt. Tools zoals onder andere advertenties, wervingsvideo’s, websites en arbeidsmarktcampagnes.

YPC

Een gezonde bedrijfscultuur betekent trotse medewerkers

Vraag een cultuurgesprek aan!

Aan de slag met het waardensysteem van jouw organisatie en daarmee een gezonde bedrijfscultuur opzetten? Zet vandaag de eerste stap en vraag een cultuurgesprek aan!

1 + 1 = ?